Marea Britanie. Pasagerii de pe aeroportul Heathrow acuză că au stat duminică la cozi de până la șapte ore. Reprezentanții aeroportului spun că guvernul trebuie să se asigure că există personal suficient pentru verificarea documentelor.

Mai mulți pasageri au declarat pentru BBC că au petrecut cinci, șase sau șapte ore așteptând duminică seara la frontieră, din cauza faptului că doar câțiva angajați se ocupau de procesarea documentelor. “Coada nu părea să se termine niciodată”, a spus o pasageră

”Faptul că pasagerii care sosesc stau la coadă ore întregi este complet nerezonabil și niciun aeroport nu are spațiul pentru a menține distanța socială la cozi de peste patru ore, așa cum s-a întâmplat în ultimele săptămâni. Este profund regretabil că Forța de Frontieră nu a reușit să ofere resurse adecvate”, spune conducerea aeroportului.

Reprezentanții Heathrow spun că este responsabilitatea Forței de Frontieră și a guvernului să se asigure că procesele sunt gestionate corespunzător și efectuate eficient fără a afecta pasagerii.

Lucy Moreton, secretar general al sindicatului pentru frontiere și imigrare spune că pentru a se respecta măsurile de siguranță anti-Covid angajații lucrează în spații delimitate, câte zece pe tură, iar alți angajați nu pot veni în ajutor nici chiar atunci când aglomerația crește.

Un angajat din departamentul de imigrație de la Heathrow, care a vorbit sub anonimat, a declarat că situația este haotică: “Este o mizerie. Nu putem să ne desfășurăm fără a încălca măsurile de sănătate și siguranță. Oricum nu avem personal”. Pasagerii au semnalat că distanțarea socială nu a fost respectată și au catalogat condițiile din aeroport ca inumane.

Oficialii au mai spus că duminică au lipsit “foarte multe” din pachetele de testare obligatorii, iar asta a încetinit procesul deoarece au trebuit achiziționate în timp real.

Sursă alternativă: BBC